Egy most is erős lábakon álló utazási iroda tulajdonosát kérdeztük, hogy milyen hatással volt/van a Green utazási iroda csődje az idegenforgalomra. Mennyire fél az utazò közönség azóta? És, hogy megfelelő-e az utasok védelme csőd esetén, ha hasonló helyzetbe kerülnek.

Az derült ki, hogy az ügyfelek bizalma nagyon megrendült közvetlenül a csőd után és ez pár hónapig még ki is tartott. Kihatott a napi munkára is, így nagyjából minden második utas kérdése az volt, hogy ugye nem mennek csődbe, mennyire áll biztos lábakon az adott szervező iroda. Volt aki legszívesebben visszamondta volna az útját, de mivel a lemondás a szerződési feltételek szerint lehetséges csak ilyen esetben, ez elég nagy veszteség lett volna az utasoknak, így a legtöbbjük azonnal elvetette a lemondás lehetőségét.

Szerencsére az utazási kedv abszolút nem csökkent, ugyanis a legtöbb utas azóta is Törökországba utazik. A legjobb szolgáltatást nyújtó luxus szállodák is itt találhatók, amelyek bár árban magasabbak, de olyat nyújtanak, amit aligha találunk meg máshol a világban, illetve nem ennyi pénzért.

Annyit azért jó tudni, hogy a hatóságok szigorítottak a szabályzásokon hasonlò csőd esetére, de reméljük többé nem lesz ilyen. Főleg a bankkártyával fizető utasok védelme most a legjobb, mert a bank csőd esetén visszafizeti a befizetett összeget. Mindentől függetlenül az utazásszervező irodáknak megfelelő vagyoni biztosítékkal kell rendelkezniük az aktuális törvények szerint. Ezeknek fedezni kell a költségeket - csőd esetén.

Érdekességképp pedig azt is megtudtuk, hogy mi volt a sláger 2019 nyarán: Törökország, Egyiptom és a görög szigetek, így bátran kijelenthetjük, hogy Törökország még mindig az első helyen szerepel a magyarok körében és egy rövid visszaesés után egyáltalán nem csökkent az utazási kedv.

Szeptemberi akció! Colosseum belépő sorban állás nélkül. Kattints ide!